tisdag 18 juni 2013

"I think the term for that on Sims is excitable"

Detta skulle ha publicerats igår.

Alldeles för fullproppade dagar för att hinna med bloggen. Men här kommer ett inlägg skrivet lite sådär mitt i natten haha. Sömn är inget som tar allt för stor plats under dessa dygn haha.

I tisdags vaknade vi upp o va så sjukt trötta, ömma, o lata efter vår äventyrsfyllda dag. Så vi gjorde bokstavligt talat INGENTING fram till 4-snåret. Då gjorde vi oss i ordning och åkte till micro soccer, vilket va rätt bra, förutom att en av ungarna va jättekaxig hah. Efter det åkte Alisa, Erika, Isaac o jag till Lakeview och åt kvällsmat. Sen när vi kom hem kollade vi på film.

I onsdags så hade jag min sista Rotarylunch... vilket såklart va sogligt. Efter det åkte jag till Lydia, dit Danny också kom. Vi promenerade då in till downtown. Där strosade vi rundor i butiker, fikade, och åt kinamat. Det va jättebra, förutom att jag inte mådde så bra då jag fått ännu en dum förkylning haha. Så när jag kom hem sov jag ett tag.
 På kvällen åkte Alisa o jag till Walmart o tramsade rundor, och när vi kom hem kollade vi på en film.
I torsdags va det en jättefin dag! Så stor del av dagen spenderades ute i solstolen. Mhmmm. Sen på eftermiddagen hade vi åter igen micro soccer. Vilket va jättekul! För vi spelade barnen mot tränarna haha o det va jättekul.
 Efter det åkte vi hem och hade ”coconut shrimp” middag! Och till det kom också Isaac och Les. Det va såååå gott. Och vi drack det med pina colada’s, mmmm! Sen kom Amanda, Lydia och Orion hit, och så åkte vi för att vandra. Tanken va att vi skulle göra det igen så vi kunde se solnedgången, men vi va för sena... så det va rätt mörkt under vandringen, så vi kunde inte se så mycket haha. Och det va väldigt lerigt, så vi gav upp o vände om efter ett tag. Haha, men det va jättekul! Och rätt läskigt hah.
 Sen åkte vi hem till Isaac och drack te.

I fredags gick Alisa o jag upp 5, på morgonen! Vi åkte då och kollade på soluppgången, vilket va helt magiskt. Det va verkligen så himla vackert.
 Såklart va vi supertrötta, så när vi kom hem gick vi o la oss igen. Sen blev vi upphämtade vi halv tio av Danny. Vi åkte då och åt jättegod frukost, och sen gjorde vi något väldigt amerikanskt! Åkte runt till ”garage sales” (jag kan inte komma på ett svenskt ord för det...). Haha, där va massvis, o vi åkte runt till jättemånga. Vi hittade inte allt för många grejer, men det va kul. Vi åt också en jättegod lucnh, paninis!
 Sen åkte Danny o jag hem till honom ett litet tag, och sen gick vi o vandrade. Vilket va härligt, förutom att vi va jätterädda att där skulle va ormar haha. Efter det åkte vi rundor o uträttade lite ärenden. Sen blev jag avsläppt hemma. Och bara en liten stund senare blev jag avsläppt hos Lydia, där vi hängde o åt kvällsmat. Sen åkte vi till Amandas grad party. Där vi åt lite (hahaha mat hela tiden), spelade ping pong och lyssnade på live musik. Det va bra!
 Under kvällen va där en rejäl åskstorm! Vilket höll mig uppe till efter 3... o det va jag inte så himla glad över då jag skulle upp 6.30 på lördagsmorgonen! Usch! Jag åkte då till the twin cities. Så jag fick lite välbehövligsömn på vägen. Väl där va jag och alla utbytesstudenter i mitt distrikt på en nöjespark! Det va jättekul, förutom att parken fick stängas ner i 2 timmar pga en storm. Men sen blev himlen klarblå och det va jättefint och bra!
 Vi blev sen upphämtade av en buss och åkte till en skola. Väl där fick vi kvällsmat... och sen hade de en rebound grej för oss. När de berättade om hur det va o komma hem igen. Där va en kille som berättade för oss att det slog honom riktigt, riktigt rejält. Han blev deprimerad och hade självmordstankar. SÅ HEMSKT!!! Det va verkligen jättehemskt o höra. O i princip sa de att ALLA kommer ha det väldigt tufft att komma hem. För precis som det va en kulturchock att komma hit, så kommer det va en omvänd kulturchock att komma hem. Och oftast efter ca 4 månader är det ledsamheten slår en som värst. Haha, jag ser inte framemot det. Usch. Ja, det va rätt tufft o höra.
 Efter det pratade vi i grupper om hur vårt år varit. Vilket verkligen va känslosamt! Många av oss öppnade oss verkligen på riktigt. Ja det va känslosamt på många sätt, men också väldigt bra! Sen fick vi göra precis vad vi ville. Så då hängde vi i cafeterian, spelade fotboll i över en timme, satt utomhus, dansade en massa, spelade basket, osv osv. Haha så hiiiiiimla bra. Vilken underbar grupp av människor. Vi gick och la oss vid lite efter 4... men lyckades inte somna förens ett tag efter 6. Hahahaha bra jobbat. Typ 20 av oss låg packade som makriller hahah. Sen väcktes vi 7. Så vi hade MAX 45 minuters sömn... hahahha asså herregud. Men ja, så kan det gå! Det va sista gången vi alla någonsin va tillsammans, så vi tog vara på den. Morgonen tog vi till att försöka vakna till liv, städa upp och äta frukost. Så himla bra va hade vi det. Åh! Sen va det dags för hejdån... vilket såklart inte va kul alls. Men inga tårar kom det faktiskt. Det är märkligt. För jag är så oerhört känslosam, och gråter till i princip allt! Men har typ inte gråtit till ett enda hejdå än. Så oerhört märkligt! Jag tror att det är att jag inte fattar det alls, och att jag försöker förneka att det är på riktigt. Ja, jättekonstigt! Men det kommer nog betyda att när jag väl inser det, typ tisdag eller onsdag kommer jag ha värsta gråtattacken hahha. BLÖ!

Jaja, jag blev upphämtad av Alisa o hennes familj. Vi åkte då till ett colombianskt café o åt brunch! Jag åt en mangopannkaka som va jättegod! Sen promenerade vi runt lite för att sen ta oss till dagens stora event. Twins baseball game! Det va väldigt coolt. Superstor arena, o det va himla coolt o se! Roligare än jag trodde. Men solen va ute, och den varade 3 timmar, så gissa om vi va rejält solbrända efteråt haha. Ja, det va ändå jättebra!
 Efter det åkte vi hem, och jag slocknade rätt snabbt. Inte konstigt efter knappt nån sömn alls hah. Vi stannade på vägen och åt jättegoda ribs till kvällsmat.
 Väl hemma så kollade vi på en film.

Idag latade vi oss på förmiddagen. Sen åkte Lydia, Alisa, Amanda o jag till La Crosse och shoppade! Vilket va jättebra.
 Sen åkte Lydia, Alisa o jag och åt middag med Terri på en mexikansk restaurang. Så jättegod mat där med. Efter det åkte vi och kollade på en musikal! ”Fiddler on the roof”. Den va superbra! Vi va jätteimponerade. Jaa, verkligen jättebra! Efter det åkte vi hem till Lydia ett litet tag, o sen väl hemma hade Alisa o jag ett stort projekt framför oss. Packa alla mina grejer... det tog ett tag, men vi va rätt effektiva! Och nu måste jag verkligen sova, för det är 2 på natten.
Så himla bra dagar jag har haft, och vilka underbara vänner jag har. Men imorgon är min sista dag här. Vilket verkligen känns så himla sjukt. Jag kan inte fatta det alls. Konstigaste känslan jag någonsin har haft. Usch.
Godnatt

Här är lite blandade bilder från de senaste veckorna, från min iphone. I lite knasig ordning, men men







































Inga kommentarer:

Skicka en kommentar