torsdag 6 juni 2013

...

Oj oj oj. Så nu har det varit lite för länge sedan jag uppdaterade bloggen! So here we go!
I tisdags o onsdags va det skola som vanligt som va bra. Men så på onsdag morgon va där en lite speciell grej, för skolan hade anordnat en hejdågrej till oss utbytesstudenter. Så alla lärare o elever va bjudna till det! De hade serverade kakor och dricka. Och de hade lagt ut papper som alla kunde gå skriva på! Det är pappret med flaggorna på som jag la upp i förra inlägget. Och jag fick så oerhört fina saker skrivna till mig, så såklart började tårarna rinna när jag läste dem haha... De gav oss också varsin flagga, väska och nyckelband med "Winona Winhawk" på. Så det va lite känslosamt! Eller, egentligen är allt lite känslosamt för mig nu för tiden haha.

I torsdags va skolan bra. Efter skolan höll vi på med mycket förberedelser inför mitt grad party, som Lydia också hjälpte till med. Och i nästan en hel vecka hade jag hållt på och lagat mat och bakat inför festen.

Fredag... & sista dagen! Vilken konstig dag asså! Så himla bittersweet. Och jag hade en jättebra sista dag. 1st hour så fick jag en present av min lärare! Det va koppar från Sverige från 1800-talet, och de hade t.o.m. en stämpel som sa "Sweden" i botten. Så himla coolt, och snällt. Sen gav hon oss alla i klassen vars ett kort (de va alla olika) som hon hade skrivit i. Och sen gav hon oss glass, sååå snällt.
 2nd hour så fick vi donuts... haha, hej USA.
3rd hour va en av de jobbigaste klasserna under dagen, då jag fick säga hejdå till Mr. Voegeli. En av de bästa lärarna jag någonsin haft. Sååå himla bra. Så där va några tårar då med haha.
4th hour hände inget särskilt, förutom att min lärare som normalt är väldigt tjurig, sa väldigt fina saker till mig.
5th hour hände inte heller något särskilt, förutom att jag blev kidnappad utav mina kompisar haha.
 Sen ca 15 min innan klockan ringde för sista gången för oss, så samlades alla seniors i matsalen/korridoren. Och när klockan ringde för sista gången skrek vi alla och många av oss slängde upp papper i luften. Sen spelades hög o peppig musik. Väldigt många av oss grät, såklart! Men det va ändå en väldigt härlig känsla. Väldigt speciell känsla.
 Efter skolan åkte Danny (som jag för övrigt kommit på är storebrorsan jag aldrig haft, men alltid velat ha!) hem till mig. Och bara en liten stund senare så kom även Alisa och Lydia. Vi gjorde då i ordning saker inför mitt grad party. Och vid 6 kom alla gästerna. Det va huuur lyckat som helst! Verkligen superbra. Vi åt god mat, lyssnade på musik, spelade volleyboll och andra utespel, dansade, tog hoppbilder, hade en campfire, kollade på film och hade en sleepover. Ja det va absolut en väldigt kul och lyckad kväll med massor av skratt!

Lördag morgon vaknade vi upp tidigt då vi hade en fotbollsmatch med våra små micro soccer barn. Men det visade sig att matchen inte va förens 11, så vi åkte då istället o köpte blended tea och hängde lite i Lydias mammas affär. Sen kunde vi bege oss till matchen! De förlorade, men spelade ändå bra, haha, såå söta. Och de va alla jätteleriga efteråt, efter allt regn som planen sugit åt sig.
 Åkte hem en snabbis, och åkte sen till dagens första grad party. Isaac! Och det va jättebra. God mat och de hade live musik vilket va coolt! Sen va det vidare till det andra grad partyt, vilket va för Mic & Orion! Det va också jättebra. Även där; god mat och live musik! Plus i kanten att vi kunde sitta ute under båda festerna med, och att regnet kom i perfekt tid till när festerna va slut.
 På kvällen hängde jag med Lydia och hennes små kusiner, för att sen åka hem och få lite sömn.

Söndags va det grad party igen! Och denna gången Lydias! Och även det va jättebra. God mat, och vädret va jättefint o skönt. Så jag fick såklart en röd, solbränd näsa! Vad vi underhöll oss med under ett bra tag va såpbubblor o gatukritor, haha, jag tror nog att man aldrig blir för gammal för det. Jag va på Lydias fest både före, under hela tiden och efter.
 Jag åkte hem och hämtade lite saker och sov sen över hos Lydia.

Måndags skypade jag med min familj en stund och sen packade jag en massa. Gick på en promenad och packade mer. O sen vid 9 blev jag upphämtad av Liz och Lydia. Vi åkte då till en campfire, och sen åkte Lydia o jag hem o sov hos henne.

Igår, tisdags, åkte vi först och köpte kaffe, och åkte sen till vår "graduation practice". Där övade vi bara hur vi ska gå på fredag för själv ceremonin.
 Sen fick jag skjuts hem och packade ännu mer. Det va också min sista kväll i min värdfamiljs hus! Så vi åkte och åt mat på en restaurang, och jag fick välja vilken. Det va jättegott och trevligt.
På kvällen kom Alisa över och hjälpte mig med att packa lite, och sätta ihop min presentation... för idag hade jag mitt föredrag på Rotary, det som handlar om hela mitt år. Men innan det så hade vi övning igen inför graduation... i regnet, gissa om folk va glada! Men Alisa o jag bestämde oss för att vara jättepositiva och inte klaga alls, haha, så det gjorde vi. Det va rätt kul faktiskt.
 Men hur som helst, så hade jag ju mitt rotaryföredrag. Vilket gick jättebra! Jag grät en hel del, men annars gick det jättebra. Jag fick väldigt mycket beröm, vilket såklart va kul. Jag fick också jättefina presenter av min rotary klubb. Jag va väldigt nervös innan, men det gick bra, och jag kände mig nöjd! Jag hade även Alisa och Lydia där, så att de kunde höra det. Ja, de grät också en del haha.
 Efter mötet så åkte Alisa, Lydia o jag o köpte vårt älskade blended tea! Sen uträttade vi lite ärenden runt i staden.

Under seneftermiddagen har jag packat det sista. & även insett att jag har alldeles för mycket grejer... ahhhhh, vet inte vad jag ska ta mig till haha.
 & nu ikväll flyttade jag hit, till familjen Johnsrud. Alisas familj! Och hennes pappa är min exchange officer. Jag trodde att det skulle va väldigt känslosamt, men faktiskt inte. Jag lyckades hålla mig borta från o gråta. O jag tror att det beror på att jag redan känner denna familjen väl, plus att jag träffar mina värdföräldrar en sista gång på fredag! Anledningen till att jag nu bor här istället är att mina värdföräldrar ska till Alaska.
 Så ikväll har vi kollat på film, ätit supergod mat, bakat chokladbollar till Alisas mammas klass o druckit te. Och nu sitter jag nere på "mitt" rum o skriver. Internetet är rätt svagt här nere, så jag får lägga upp bilder imorgon! Men nu har jag iaf äntligen tagit igen vad jag missat.

Hoppas att allt e super med er! Och stort grattis till bästa Lejla (& alla andra studenter) till studenten!!!

1 kommentar: